معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از پتروشیمی گچساران بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی پتروشیمی گچساران، دکتر سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت با حضور در سایت پتروشیمی گچساران از این پروژه بازدید و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
در این بازدید، دکتر زرندی از پیشرفت پتروشیمی گچساران در وضعیت کنونی اعلام رضایت نموده و اظهار داشت: با توجه به وضعیت این پروژه پتانسیل لازم برای اجرای به‌موقع واحدها و بخش‌های مربوطه وجود دارد و امید است با روند موجود، شاهد به بهره‌برداری رسیدن این پروژه ملی در آینده نزدیک باشیم.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: می‌بایست به جهادگران عرصه اقتصاد ادای دین کنیم چراکه اگر همت و اعتمادبه‌نفس ایرانی نبود، نمی‌توانستیم بر مشکلاتی که دشمن ایجاد کرده غلبه نماییم.
وی همچنین با اشاره به مشکلاتی که در نتیجه تحریم‌ها ایجادشده، گفت: تحریم‌ها مشکلات زیادی ایجاد کرده است اما باید از آن استفاده نموده و آن را به فرصت‌ها تبدیل کرد. اولین استراتژی برای تبدیل تحریم به فرصت، جایگزینی واردات در قالب نهضت ساخت داخل می‌باشد که البته آن را نیز شروع کرده‌ایم.
همچنین مدیرعامل پتروشیمی گچساران هدف از بازدید مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت را پیگیری و در جریان قرار گرفتن مسئولین از مشکلات قبلی و کمک به تسهیل در موضوعات پیش روی اعلام نمود.
مصطفی حیدریان در این بازدید اظهار داشت: بخش عمده‌ای از مشکلات ایجادشده ناشی از شرایط تحریم با عنایت خداوند و اتخاذ تدابیر لازم رفع گردیده و منابع مالی لازم جهت اجرای پروژه به پشتوانه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، سهامداران و نیز مساعدت سرمایه‌گذاران و با پیگیری‌های لازم در حال تأمین می‌باشد.
وی با اشاره به فعال شدن همه بخش‌های این طرح افزود: در حال حاضر و با اقدامات انجام شده بخش‌های مختلف این پروژه فعال بوده و اخیراً با برگزاری مناقصات مهم باقیمانده، پیمانکاران مربوطه نیز مشخص گردیده‌اند که در آینده نزدیک پیشرفت این طرح سریع‌تر خواهد شد و با این روند شاهد تغییرات چشمگیر و محسوس خواهیم بود.
بر اساس این گزارش، پتروشیمی گچساران در آینده سالانه یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بیدبلند بهبهان دریافت خواهد کرد که با بهره‌برداری از این طرح سالانه یک‌میلیون تن اتیلن از این کارخانه تولید و روانه بازارهای مربوطه خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *