به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس مجتمع پتروشیمی گچساران با بیان اینکه این مجتمع پتروشیمی دارای دو واحد الفین و یوتیلیتی (سرویس‌های جانبی) است افزود: واحد یوتیلیتی شامل ۴ بخش است که برای راه‌اندازی واحد الفین ابتدا می‌بایست همه بخش‌های یوتیلیتی راه‌اندازی و در سرویس باشند.
مسعود سیاهپور با اشاره به اینکه یکی از این بخش‌ها ASU یا واحد جداسازی هوا است اضافه کرد: اهمیت این واحد چنان است که می‌توان آن را نبض کنترلی کارخانه برای تأمین هوای سیستم ابزار دقیق تلقی کرد.
وی در خصوص جداسازی هوا و تولید نیتروژن از آن گفت: جداسازی هوا و تولید نیتروژن دارای فرآیند بسیار مهم و پیچیده‌ای است که در این فرآیند، هوا را به میزان ۹ بار فشرده کرده و سپس با استفاده از مکانیزم‌های مهندسی و روش‌های ترمودینامیکی دمای آن تا منفی ۱۷۲ درجه سانتیگراد سرد می‌شود تا جداسازی نیتروژن از هوا انجام پذیرد.
سیاهپور پیشرفت کاری طرح پتروشیمی گچساران را ۹۴ درصد و زمان بهره برداری از آن را در آینده نزدیک اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی ایمن و موفقیت آمیز واحد نیتروژن و هوا و در سرویس قرار گرفتن آن، نوید بخش روز‌های بهتر برای پتروشیمی گچساران خواهد بود.

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *