با اعتماد شرکت پتروشیمی گچساران به یک شرکت دانش بنیان اولین ابزار حساس ایرانی با عنوان شیر اطمینان خطوط بخار این مجتمع ساخته شد.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی گچساران که برای تحویل و مشاهده نتایج آزمایش نهایی سلامت این تجهیز به اراک سفر کرد بود گفت: سالانه یک میلیون تن اتیلن در این مجموعه تولید و به عنوان خوراک برای پنج پتروشیمی بزرگ کشورمان ارسال می‌شود که فعالیت واحد‌های مختلف این مجتمع متکی به فعالیت تجهیزی است به اسم شیر اطمینان خطوط الفین که انحصار ساخت آن تنها در دست پنج کشور دنیاست.
حیدریان افزود: خرید این تجهیز مهم به دلیل تحریم کشورمان با مخاطارتی مواجه بود و در چنین شرایطی اعتماد به دانش بنیان‌ها می‌توانست راهگشا باشد.
او ادامه داد: خوشبختانه ۱۱ تجهیز سفارش داده شده به موقع تحویل و در آزمایش نهایی نیز موفق بوده است.
مدیر عامل این واحد تولیدی هم گفت: از شش سال پیش کار تحقیق بر روی تجهیز‌های مشابه خارجی صورت پذیرفت و سرانجام نخستین تجهیز ایرانی با همت کارگران و مهندسان این کارخانه ساخته شد.
هزاوه افزود: با اعتماد مجموعه پتروشیمی گچساران این ۱۱ تجهیز در مدت ۳ ماه ساخته و تحویل متقاضی شد.
او ادامه داد: در حالی که نمونه خارجی این تجهیز ۴۵ هزار یورو قیمت گذاری شده، اما قطعه تولید شده ایرانی با ۲۰ درصد کمتر از مشابه خارجی در این شرکت دانش بنیان تولید می‌شود.
پیش از ساخت این تجهیز در شرکت دانش بنیان اراکی انحصار تولید آن در اختیار کشور‌های ژاپن، کره، دو کشور اروپایی و آمریکا بوده است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *