به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه همایش پتروفن، این نمایشگاه به صورت رسمی گشایش یافت.

در این رویداد شرکت‌های تابعه هلدینگ به بیان برنامه‌های آینده و چالش‌ها و مشکلات موجود پرداختند.
مدیران عامل علاوه بر ارائه گزارشی از آخرین دستاوردهای فناورانه شرکت‌های متبوع خود، به بیان برخی از چالش‌های اساسی و قانونی پیرامون صنعت پتروشیمی کشور پرداختند.

بعد از افتتاح این نمایشگاه، دکتر علی عسکری به همراه شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس و همچنین مهندس حسن نشان‌زاده معاون برنامه‌ریزی و کسب و کار شرکت و دکتر رشید قانعی دستیار مدیرعامل هلدینگ در توسعه صنایع دانش بنیان و پایین دستی پتروشیمی و مدیرعامل پترول به بازدید از این نمایشگاه پرداختند.

در این بازدید که در حدود دو ساعت به طول انجامید، شرکت‌های تابعه در غرفه‌های مجزا با حضور مدیران عامل و مدیران پژوهش و فناوری شرکت‌ها به ارائه آخرین دستاوردهای خود در حوزه فناوری پرداختند.

شرکت‌های تابعه هلدینگ همچنین به بیان برنامه‌های آینده و چالش‌ها و مشکلات موجود در حوزه قانونگذاری پرداختند.

مدیران عامل علاوه بر ارائه گزارشی از آخرین دستاوردهای فناورانه شرکت‌های متبوع خود به بیان برخی از چالش‌های اساسی و قانونی پیرامون صنعت آروماتیک کشور پرداختند.

دکتر علی عسکری در این بازدیدها بر ضرورت گزارش دهی مداوم شرکت‌ها از آخرین دستاوردهای فناورانه و میزان پیشرفت پروژه‌های این حوزه تأکید کرد و خواستار جدیت شرکت‌ها در تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالا و با هدف رفع کامل نیازهای کشور و با چشم انداز بازارهای صادراتی شد.

نشان زاده معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار شرکت صنایع خلیج فارس در مراسم افتتاحیه اولین همایش پتروفن ۱۴۰۱ با اشاره به سخنان دکتر علی عسکری در مراسم معارفه خود در خصوص لزوم حرکت بر لبه دانش و دستیابی به تکنولوژی‌های نوین و رسیدن به شرکت‌هایی نظیر BSF آلمان، اظهار داشت: امیداوریم با توجه به استراتژی ایجاد شده در هلدینگ خلیج فارس بر مبنای تاکیدات مقام معظم رهبری و توجه ویژه مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای به کارگیری ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور و برگزاری سالانه رویداد «پتروفن»، سهم این بخش در صنعت پتروشیمی حداکثری شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۵ درصد نیاز فناوری پروژه‌های صنعت پتروشیمی از ساخت داخل تأمین می‌شود و می‌خواهیم در افق یک ساله، ۵ درصد این سهم را بهبود دهیم و سهم ساخت داخل را به بیش از ۸۰ درصد برسانیم، هرچند امروز در دو پروژه در حال ساخت گچساران و یادآوران سهم ساخت داخل را به بالای ۸۰ درصد رسانده‌ایم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *