صبح امروز پنجشنبه ۲۵ آبانماه، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم گچساران و باشت و همچنین سایر مسئولان ارشد استان و شهرستان، از محل سایت پتروشیمی گچساران بازدید بعمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی، در ابتدای این بازدید نشستی در محل سالن جلسات شرکت برگزار شد و پیام خوش آمدگویی مدیرعامل شرکت پتروشیمی گچساران به حضار اعلام و پس از پخش فیلمی از عملیات صنعتی انجام شده از گذشته تاکنون، گزارشی از وضعیت پروژه توسط کارشناسان و مدیران شرکت ارائه گردید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: پترو شیمی گچساران یکی از محورهای اصلی اقتصاد استان است که دولت نگاه ویژه ای به آن داشته و بنده بسیار آن را مورد رصد قرار خواهم داد.
حسین کلانتری در ادامه بیان داشت: امید است در اسرع وقت مشکلات طرح های اقتصادی این استان برطرف شود تا شاهد رشد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در آینده نزدیک باشیم.
استاندار همچنین در بازدید از تاسیسات در حال احداث پتروشیمی گچساران گفت: با توجه به میزان تجهیزات موجود در سایت و نیز توان نیروهای متخصص این شرکت بسیار امیدوارم که این پروژه از این پس با سرعت بسیار بیشتری به کار خود ادامه و شاهد راه اندازی آن در آینده نه چندان دور باشیم.

همچنین نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در بازدید از پتروشیمی گچساران در جمع خبرنگاران گفت: برآورد و بودجه کل طرح پتروشیمی گچساران در بخش ارزی ۵۳۰میلیون یورو و در بخش ریالی نیز ۱۶هزار میلیارد ریال می باشد.

غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه امیدوارم با تغییرات جدید مدیریتی در پتروشیمی گچساران و اقدامات و انگیزه ای که میبینم، در آینده نزدیک شاهد پیشرفت این پروژه صنعتی باشیم تصریح نمود: تاکنون ۶ هزار ۲۱۰میلیارد ریال و نیز در بخش ارزی ۳۰۳میلیون یورو برای ساخت مجتمع پتروشیمی گچساران تاکنون هزینه شده است که این امر گامی بلند برای تحقق تولید و اشتغال در این طرح اشتغالزاست.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: ۹هزار و ۹۴۰میلیارد ریال و ۲۲۷ میلیون یورو اعتبار نیز برای تکمیل این طرح بزرگ اقتصادی نیاز است که در بخش ارزی از طریق ال سی تامین اعتبار گردیده و در حال برداشت می باشد.

براساس این گزارش، علاوه بر حضور استاندار و نماینده مردم گچساران و باشت، معاونین استاندار، فرماندار و معاونین وی، بخشدار، مدیرکل صنعت و معدن استان و سایر مسئولین در این بازدید حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی، عملیات ساخت این کارخانه ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصورت بهره برداری از آن بیش از  یک هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

پس از بهره برداری از این طرح صنعتی، سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید که خوراک پتروشیمی‌های خط دنا شامل بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون تأمین خواهد شد.

پتروشیمی گچساران در آینده تولید کننده سالانه ۸۴ هزار تن سی تری پلاس C۳+خواهد بود.

این طرح سالانه یک هزار و ۲۵۰ تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان دریافت خواهد کرد.

گاز متان مورد نیاز این طرح ۵۳ هزار و ۹۰۰ مترمکعب بر ساعت از خط سراسری گاز و نیز برق این طرح به میزان ۵۰ مگاوات از سوی شرکت برق منطقه خوزستان تامین می گردد.

این طرح در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار ساخته شده  که تامین آب این طرح از سد کوثر با لوله ۲۸ اینچی به ظرفیت یکهزار و ۷۶۰ مترمکعب بر ساعت و به طول ۲۷ کیلومتر تامین می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *