وزیر کشور با اشاره به اینکه آورده اولیه صنعت پتروشیمی گچساران سالانه ۸۰ میلیون دلار برای استان است گفت: بهره برداری از این طرح نقش مهمی در بهبود رشد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می کند.

احمد وحیدی روز دوشنبه در بازدید از پتروشیمی گچساران با بیان اینکه محصول مجتمع پتروشیمی گچساران یک‌میلیون تن اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن +C۳(برش پروپان و سنگین تر) در سال خواهد بود گفت: در اواخر امسال اتیلن اولیه در پتروشیمی گچساران تولید خواهد شد.

وی تاکید کرد: پتروشیمی گچساران دهمین مجموعه تولید اتیلن کشور و زمینه‌ساز ورود صنایع جدیدی در حوزه نفت و گاز به کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه پتروشیمی در اشتغالزایی شهرستان گچساران نقش مهمی دارد اظهار داشت: با بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران ۵۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول بکار خواهند شد.

وحیدی ابراز داشت: مجتمع پتروشیمی این شهرستان بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است در اواخر امسال با تلاش متولیان امر و دولت سیزدهم شاهد تولید اولیه و آزمایشی اتیلن از پتروشیمی گچساران باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد : پتروشیمی گچساران در سال ۱۴۰۲ وارد فاز تولیدات جدید صنعتی در حوزه اتیلن و نفت و گاز شود.

نماینده مجلس: راه اندازی پتروشیمی گچساران در توسعه گچساران نقش مهمی دارد

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت و مجلس در کنار هم برای شکوفایی و توسعه کشور گام برمی دارند تاکید کرد: مسوولان همه تلاش خود را برای رونق اقتصادی این شهرستان بکار می گیرند .

سید ناصر حسینی پور بیان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده پتروشیمی گچساران در اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: امید می رود با راه اندازی این واحد صنعتی شاهد شکوفایی در صنایع پایین دست صنعت پتروشیمی در گچساران باشیم .

وی ادامه داد: با توجه به مصوبات سفر رییس جمهور در خصوص رشد و شکوفایی صنایع پایین دستی پتروشیمی اقدامات خوبی در سال آینده در این شهرستان انجام خواهد شد.

ایرنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *