با مساعدت ربیعی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پیگیری‌های مهندس اشرف‌زاده مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول)، قرارداد اجرای طرح پلی اتیلن سنگین دهدشت بصورت EPC+F شامگاه روز یکشنبه ۱۱ شهریور ماه فی مابین شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت و شرکت مهندسی نارگان برگزار گردید.

پیرو بازدید جناب آقای مهندس زنگنه وزیر محترم نفت از سایت شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت در بهمن ماه سال گذشته و تاکید ایشان مبنی بر اهمیت و لزوم اجرایی شدن طرح پتروشیمی دهدشت و حمایت وزارت نفت در خصوص تامین منابع مالی مورد نیاز طرح، برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار اصلی طرح  (EPC Contractor) از میان شرکت‌های توانمند داخلی حاضر در لیست کوتاه پیمانکاران مصوب شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در دستور کار قرار گرفت که پس از دریافت، بررسی و ارزیابی پیشنهادهای فنی و مالی شرکت کنندگان در مناقصه، شرکت مهندسی نارگان به عنوان برنده مناقصه انتخاب گردید.

لازم بذکر است فراهم نمودن فاینانس مورد نیاز جزء شرح کار و مسئولیت‌های اصلی شرکت نارگان و شرکت اصلی موثر شدن قرارداد بوده و پیمانکار متعهد می‌باشد ظرف مدت حداکثر ۴ ماه از تاریخ انعقاد قرارداد نسبت به فراهم نمودن آن اقدام نماید.

همچنین با توجه به عدم حضور و پشتیبانی صاحب لیسانس واحد (شرکت بازل آلمان)، یکی دیگر از موارد ویژه ای که جزء شرح کار و مسئولیت های اصلی پیمانکار در قرارداد لحاظ گردید، تامین کاتالیست مورد نیاز برای تولید انواع محصولات و قبول مسئولیت ها و تعهدات و تضامین صاحب لیسانس واحد توسط پیمانکار می باشد. مدت زمان اجرای قرارداد در بازه زمانبندی ۳۶ ماهه پیش بینی گردیده است.

طرح پلی اتیلن سنگین دهدشت با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال بعنوان یکی از طرح‌های پتروشیمی خط دنا و جزو طرح‌های راهبردی و مصوب صنعت پتروشیمی می‌باشد که کلنگ احداث آن در فروردین ماه سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۱۰۲ هکتار و در مجاورت شهرستان دهدشت واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد به زمین زده شد. خوراک طرح اتیلن است که از طریق خط لوله مربوطه از پتروشیمی گچساران تأمین خواهد گردید.

هدف از اجرای این طرح در مرحله اول تولید مواد اولیه پلی اتیلن سنگین برای تامین نیاز بازارهای داخلی و تغذیه صنایع پایین دستی و در مرحله بعد صادرات محصول به بازارهای جهانی میباشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *